das "Manifest der bewegten Schrift" bezieht sich auf die sogenannte "Moderne", dem „Manifest des Futuristischen Kinos“ das 1916 von Filippo Tommaso Marinetti verfasst wurde. Dieses Manifest förderte die Ideen der Futuristischen Bewegung im Kino und in der Kunst. Im Allgemeinen auf Bewegung, Simultanität und Dynamik und den Einfluss auf die Schrift. Heute haben die im Manifesto eingeführte Konzepte Auswirkungen auf verschiedene Bereiche des Designs und der Medien, wie zum Beispiel:
1. Grafikdesign: Dynamische Typografie ist zu einem integralen Bestandteil zeitgenössischer Designs geworden, insbesondere in Werbung und Branding, da sie ein ansprechenderes und einprägsameres Erlebnis für das Publikum schaffen kann.
2. Webdesign und Design der Benutzeroberfläche (UI): Textbewegungen und interaktive Elemente sind zu entscheidenden Aspekten des Webdesigns und der Benutzeroberfläche geworden und bieten eine flüssigere und intuitivere Benutzererfahrung.
3. Animations- und Videoproduktion: Tipokinetik ist zu einer unverzichtbaren Technik für Titelsequenzen, Trailer und Lyrikvideos geworden und fügt eine zusätzliche Ebene an Kreativität und visuellem Interesse hinzu.
4. Digitale Kunst und Installationen: Künstler und Designer haben jetzt die Werkzeuge, um innovative und sinnvolle typografische Erfahrungen zu schaffen, die Bewegung als wesentlichen Aspekt ihrer Arbeit einbeziehen.Auch wenn das "Manifesto of the Moving Script" keine breite Anerkennung gefunden hat, haben seine Prinzipien und Ideen zweifellos die Kreativwirtschaft beeinflusst und zur Integration von Dynamik geführt.
The "Manifesto of the moving writing" refers to the so-called "modernity" and the "Manifesto of the Futuristic Cinema", written in 1916 by Filippo Tommaso Marinetti, among others. This manifesto promoted the ideas of the Futurist movement in cinema and art. Generally on movement, simultaneity and dynamics and the influence on the script.
Today, the concepts introduced in the Manifesto of the Moving Script have had an impact on various areas of design and media, such as:
1. Graphic design: Dynamic typography has become an integral element of contemporary designs, especially in advertising and branding, as it can create a more engaging and memorable experience for the audience.
2. Web design and User Interface (UI) design: Movement in text and interactive elements have become crucial aspects of web design and UI, offering a more fluid and intuitive user experience.3. Animation and video production: Typo kinetics has become an essential technique for title sequences, trailers, and lyric videos, adding an additional layer of creativity and visual interest.
4. Digital art and installations: Artists and designers have now the tools to create innovative and meaningful typographical experiences, incorporating motion as an essential aspect of their work.While the Manifesto of the Moving Script may not have gained widespread recognition, its principles and ideas have undoubtedly influenced the creative industries, leading to the integration of dynamic.
With the manifesto he entered new territory “for himself”. He said: "Whoever moves writing moves the world". He received a shake of the audience's head, and "yet it moves" - his contemporaries, but also professors, saw writing at best as a typographic product with the aim of legibility for better understanding. If this typeface moves through design, the readability would be reduced to the extent that the attention of the reader is diverted to the movement. Thus, the didactic objects for the manifesto are more like handicraft artefacts”.
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In the practical part, the "be-grasping" became a didactic visual aid and was underscored by Wagner's music to the Meistersinger. |
In the scientific part of the diploma thesis, letters, words and texts are a statistical reference object in the semantic differential. Central to this is the formula for the "degree of alienation" in advertising messages. It puts the "number of named elements" in relation to "the number of visible image elements. In short, a quotient for text-image generation.
As an example, he chooses advertisements from the magazine "Der Spiegel" - "the top of the pyramid", an annual compendium of the most successful advertisements with side mirrors.
a first treatment distinguishes between "stable, unstable, indifferent"
"stable" denotes a correspondence between the represented object and the meaning assigned in the text
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ein erstes Treatment unterscheidet zwischen "stabil, labil, indifferent"
"stabil" bezeichnet eine Übereinstimmung zwischen dem dargestelltem Objekt und der Bedeutungszuweisung
im Text
Das Medium Comic hat eine Reihe von Bild- und Wortsymbole entwickelt, die Dynamik betreffen. z.B. Schwungstriche Speedlines
S A M M L U N G Stetzkasten
Von der Integration
der Bewegung in der Betrachtung
von Buchstaben
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Keine andere Kunst
hat ja mehr
Berechtigung ihren Blick
auf die zukünftigen
Jahrhunderte
zu richten
als die Typographie.
Denn, was sie heute schafft,
kommt der Nachwelt
nicht weniger
zu
gute als der
lebendigen Generation.
Giambattista
Bodoni |
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The
dynamisation of art in the 20th
century...
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